Algemene Voorwaarden

Regina Derksen Taal & Training

 

19-09-2019 / Versie 1a

 

A. Definities

  1. Opdrachtnemer: ReginaDerksenTaal&Training, gevestigd te Almere. Aanbieder van taaltrainingen.
  2. Opdrachtgever: De opdrachtgever is een organisatie of individuele persoon die de taaltraining koopt en zich aansprakelijk heeft gesteld voor de betaling van de training.
  3. Deelnemer: Onder deelnemer wordt verstaan de persoon die zich voor een taaltraining heeft ingeschreven of heeft laten inschrijven en daadwerkelijk de training gaat volgen.
  4. In-company trainingen: Een in-company training wordt georganiseerd voor medewerkers uit één organisatie. De training vindt plaats op locatie van de opdrachtgever, tenzij anders overeengekomen.
  5. Individuele trainingen: Een individuele training is een activiteit voor één of meer deelnemers (consumenten), die de training niet via een werkgever volgen.

 

B. Geldigheid en totstandkoming

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen ReginaDerksenTaal&Training en opdrachtgever betreffende taaltrainingen.
  2. Een cursusovereenkomst komt tot stand door ondertekening van de offerte door opdrachtgever en ReginaDerksenTaal&Training.

 

C. Betalingsvoorwaarden

  1. Individuele opdrachtgevers (consumenten) hebben na het tekenen van de offerte/cursusovereenkomst 14 dagen bedenktijd waarin de cursus kosteloos geannuleerd kan worden. In dat geval worden voldane (aan)betalingen binnen 14 dagen gerestitueerd.
  2. ReginaDerksenTaal&Training stuurt opdrachtgever een factuur voor desbetreffende taaltraining.
  3. Betaling van de werkzaamheden dient te geschieden binnen 30 dagen na dagtekening van de factuur.
  4. Indien opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn betaalt, is opdrachtgever in verzuim. Eventuele incassokosten die ReginaDerksenTaal&Training redelijkerwijs dient te maken om de vordering te kunnen incasseren, worden verhaald op de opdrachtgever.
  5. Lessen die door onvoorziene omstandigheden niet gegeven zijn, worden aan het einde van de cursus ingehaald. Als het niet mogelijk is om een les in te halen en de les komt te vervallen, dan krijgt de opdrachtgever het reeds betaalde cursusgeld van de gemiste les terug.

 

D. Annuleringsvoorwaarden

  1. Lessen die gemist worden door toedoen van de deelnemer of opdrachtgever zelf kunnen niet worden ingehaald.
  2. Opdrachtgever en opdrachtnemer hebben het recht de cursusovereenkomst te beëindigen met een opzeggingstermijn van 4 weken. De opdrachtgever heeft in dat geval recht op restitutie van het lesgeld voor de lessen die al betaald zijn en die na de beëindiging van het cursuscontract komen te vervallen.

 

E. Lessen

  1. In de offerte staat informatie over lesinhoud, lesmateriaal, tarieven, lestijden en leslocatie.
  2. ReginaDerksenTaal&Training kan, met inachtneming van kwaliteit, in afwijking van voorafgaande afspraken, docenten wijzigen.

 

F. Copyright

  1. Het is deelnemer/opdrachtgever niet toegestaan om door ReginaDerksenTaal&Training ter beschikking gestelde documenten voor een ander doel te gebruiken dan voor de betreffende taaltraining.

 

G. Aansprakelijkheid

  1. ReginaDerksenTaal&Training stelt zich niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van eigendommen van een deelnemer.
  2. Voor persoon- en zaakschade van een ander heeft ReginaDerksenTaal&Training een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering. Waarvoor en hoe de zakelijke aansprakelijkheid is verzekerd, staat in de verzekeringspolis, die opdrachtgever desgewenst kan inzien.
  3. ReginaDerksenTaal&Training stelt zich niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een fout in het onderwijs- of studiemateriaal. ReginaDerksenTaal&Training aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade die het gevolg is van uitval van een les.

 

H. Bescherming persoonsgegevens en geheimhouding

  1. Alle informatie die door deelnemers en/of opdrachtgevers wordt verstrekt, wordt door ReginaDerksenTaal&Training vertrouwelijk behandeld. Dit geldt zowel voor de duur van de overeenkomst, alsook na beëindiging.
    Dit betreft informatie over cursisten, het bedrijf of gelieerde derden, waarvan opdrachtnemer weet of redelijkerwijze moet begrijpen, dat deze vertrouwelijk is: zoals bedrijfsgevoelige informatie over bedrijfssituaties, werkprocessen, klantengroepen en strategieën.
  1. De door de opdrachtgever of deelnemer verstrekte contactgegevens worden opgenomen in de administratie van ReginaDerksenTaal&Training. Het betreft naam, functie, e-mailadres, telefoonnummer en adres. De gegevens worden gebruikt voor een verantwoord klantenbeheer en een verantwoorde bedrijfsvoering, zoals het inschrijven en registreren van deelnemers, het toesturen van lesmateriaal, het uitvoeren van docentenbegeleiding en het toesturen van informatie over taaltrainingen of daaraan gerelateerde informatie.
  2. ReginaDerksenTaal&Training verkoopt geen persoonlijke gegevens aan derden.

 

I. Klachtenbehandeling

  1. Bij ReginaDerksenTaal&Training staan de belangen van de deelnemer centraal. Het kan echter gebeuren dat de deelnemer/opdrachtgever niet tevreden is en een klacht heeft.
  2. Klachten worden altijd vertrouwelijk behandeld. Het is de bedoeling dat beide partijen alleen onderling informatie uitwisselen over de klacht, totdat ze samen een oplossing hebben gevonden. Het is niet de bedoeling dat partijen voor die tijd informatie over de klacht naar buiten brengen, bijvoorbeeld via sociale media.
  3. Nadat de cursist/opdrachtgever een klacht heeft ingediend, ontvangt hij/zij binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging. Klachten worden zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 werkdagen afgehandeld. Is er meer tijd nodig, dan wordt de klager hiervan schriftelijk of per e-mail op de hoogte gesteld.
  4. Indien cursist/opdrachtgever en opdrachtnemer samen niet tot een oplossing kunnen komen, kan de zaak worden overgedragen aan een onafhankelijke mediator: Rob Kuijpers www.mediationzwolle.nl
    De mediator zal in dat geval de klacht opvolgen en een uitspraak doen die voor beide partijen bindend is. Eventuele consequenties worden door ReginaDerksenTaal&Training zo snel mogelijk na de uitspraak afgehandeld.
  5. ReginaDerksenTaal&Training ziet iedere klacht als een kans om de dienstverlening te verbeteren. Alle klachten worden geregistreerd gedurende twee jaar.